Közösségi média profilok az álláskeresésben

A két leggyakoribb állás keresésre is alkalmas platform a Facebook és a Linkedin. Azonban az újabb generációk már a Twittert és az Instagramot is tudják álláskeresésre használni.

Facebook, mint álláskeresést segítő platform
A toborzók jó része valóban megnézi social média profiljainkat, és az ott látottak a döntését befolyásolhatják, ami például a Facebook esetén vitatott, nem feltétlenül etikus magatartás. Ez azonban pontos törvényi szabályozás hiányában valószínűleg nem fog változni, csak egyet tehetünk: a javunkra fordítjuk ezt.

Az álláskeresők általában bezárják a Facebook profiljaikat a kíváncsiskodó idegenek elől, ez is lehet egy módszer, de van ennél jobb… Ha mégis a bezárás mellett dönt, egy valamit akkor is tegyen ott mindenki számára elérhetővé: a Linkedin profiljának linkjét, illetve azt a fotót, amit az önéletrajzán használ. Aki nem akar a Facebookon többet álláskeresés szintjén (sem), annak ez elég lesz, és sokkal több, mintha nem lenne semmi.

A klasszikus tanácsokat érdemes betartani, akár a kommentjei, posztjai témája, szóhasználata, akár a feltöltött, nyilvános fényképek kapcsán. Minden legyen vállalható az élete bármely pillanatában.
A Facebook profil álláskeresésre is használható, amennyiben az álláskeresésed kezelhető publikusan. Nem igazán jó, ha a főnököd az ismerőseid között van, és a Facebookról tudja meg, hogy állást keresel… Azonfelül ne legyenek kétségeink: bárki, bármikor figyelheti a Facebookos aktivitásunkat, azaz annak minden időpillanatban vállalhatónak kell lenni.

A Facebookon álláskeresésre leginkább az erre alapított csoportokban van lehetőség, ezek főleg szakmai vagy földrajzi tematika alapján kereshetők. Pl. pénzügyesek klubja, vagy III. kerületi állás keres-kínál csoport… Ezekbe a csoportokba lehet „ajánlom magamat” posztot is írni, és egy ilyen bemutatkozást pont olyan körültekintéssel kell megírni, mint egy önéletrajzot és motivációs levelet. El kell mondani, milyen tapasztalataid vannak, milyen munkát keresel, milyen időbeosztással pl. Az ilyen posztok egyik alapvető hibája, hogy a sokadik megosztás után már nem tudjuk, hogy honnan indult, így egy debreceni álláskereső kapni fog kaposvári állásmegkeresést. Azaz a poszt tartalmazza azt is, hol vállalnál munkát – és dátumot, hogy a megosztók tudják, aktuális-e még.

Linkedin, a szakmai bemutatkozó
A Linkedin kifejezetten álláskeresésre, szakmai kapcsolattartásra készült, használjuk hát bátran. Fontos tudni, hogy a HR-esek, toborzók és fejvadászok nélkülözhetetlen eszközévé vált.
A szakmai tevékenységek leírása legyen az önéletrajzzal egyenértékű, azonos mondanivalójú. Emellett a Linkedin már nem a rideg szakmaiságról szól, így az önkéntes tevékenységek, hobbiprojektek is helyet kaptak. Komoly értéket jelent, hogy kérhetsz ajánlást a szakmai ismerőseidtől, illetve „endorsementeket”, amik egy-egy készséged megerősítését jelentik a szakmai ismerőseid részéről.

Már lehetőség van önéletrajzot is feltölteni, ezt PDF-ben érdemes megtenni. Emellett el kell oszlatnom a tévhitet, miszerint csak a felsővezetők és más „nyakkendősök” számára érdemes a Linkedint használni. Egyre inkább teret hódít a specialisták, a juniorok és az irodákon túli munkát végzők keresése is a Linkedinen.

Ne feledje, jelentkezzen workshopunkon, vagy kérje a személyes tanácsadást, az ön számára mind a kettő ingyenes!

Karriertervezés

A karrierváltásról

Állásinterjú típusok